Национална служба за запошљавање – Филијала Краљево, уз подршку Града, организoвала је још један Сајам запошљавања, на ком су заинтересовани Краљевчани имали прилику да директно од представника компанија сазнају више о њиховим кадровским потребама и условима рада.

Тим поводом, заменик градоначелника Краљева Вукман Ракочевић, руководилац Школске управе Бојана Маринковић и директор Филијале за запошљавање Краљево Снежана Прелић обишли су штандове послодаваца.

Према речима директорке Филијале, услед велике потребе послодаваца са територије града Краљева за новим радницима, након три године, Сајам се поново организује у затвореном простору – Дому Војске.

Како је истакла, укупна потражња за радном снагом осликава стање краљевачке привреде, а највише се траже производни радници, радници у металској индустрији, трговини, конфекцији, електрострука. Послодавци су поново у потражњи за угоститељско-туристичким занимањима – куварима, конобарима, собарицама, рецепционарима и помоћним радницима свих врста.

„Велика је потреба за радницима средње струке, затим вишег и високог образовања, што нам говори о потреби послодаваца за квалификованом и стручном радном снагом. Имали смо циљ да спојимо потребе привреде и образовања, па смо, у сарадњи са Школском управом Краљево, позвали ученике виших разреда средњих школа, који не желе да наставе школовање, да обиђу штандове и аплицирају за посао у свом граду“, појаснила је Снежана Прелић, па додала да је посебан гост овогодишњег Сајма Факултет за машинство и грађевинарство Краљево.

Према речима руководиоца Бојане Маринковић, Школска управа подржава Сајам запошљавања јер су образовање и привреда повезани и неодвојиви.

„Циљ је да се запосле људи који су завршили школовање и не желе да наставе даље образовање, већ да се одмах запосле код наших послодаваца. Школска управа подржала је организацију Сајма и позвала ученике трећих и четвртих разреда средњих школа да се на штандовима директно распитају код послодаваца и пронађу посао који им одговара“, изјавила је Бојана Маринковић, додавши да квалитету и компетентности кадра доста доприноси и дуално образовање које се спроводи са послодавцима града Краљева.

Заменик градоначелника Вукман Ракочевић истакао је, у име локалне самоуправе, значај одржавања овакве манифестације у којој Град има активну улогу, па захвалио представницима краљевачке Филијале на дугогодишњој успешној сарадњи.

Како је подсетио, Град годинама кроз буџет опредељује средства која удружује са средствима Националне службе за запошљавање за спровођење мера активне политике запошљавања за програме субвенција за самозапошљавање, стручне праксе и јавних радова.

„Ово је добра прилика да незапослена лица и послодавци директно разговарају о понудама и условима рада, поготово јер је данас присутан рекордан број послодаваца који ће понудити широк спектар послова“, поручио је Ракочевић, па истакао да ће Град и убудуће подржавати овакве активности краљевачке Филијале Националне службе за запошљавање.

На евиденцији Националне службе за запошљавање – Филијала Краљево тренутно се налази 7.837 лица, што је 11.8 одсто мање него пре годину дана.

На Сајму учествују 34 послодавца са територије града Краљева, који у понуди имају више од 1.000 радних места различитих профила. Међу њима су и предузећа за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом. У оквиру овогодишњег Сајма запошљавања додељени су уговори за програм стручне праксе по актуелним јавним позивима Националне службе за запошљавање.

За спровођење мера подршке запошљавању у 2021. години Краљево је издвојило 8.000.000 динара, уз додатно обезбеђивање 7.850.000 динара Националне службе за запошљавање. Град је буџетом за 2022. Годину за ове намене планирао 13.601.000 динара, од чега ће 8.000.000 динара бити опредељено за спровођење мера активне политике запошљавања са Националном службом за запошљавање, 3.600.000 динара за суфинансирање подршке запошљавања и отпочињања сопственог бизниса са међународном организацијом ХЕЛП односно 2.000.000 динара за суфинансирање програма „Знањем до посла“ у оквиру сарадње са међународном организацијом НИРАС.