Радове на трећој деоници Моравског коридора, започете јула прошле године, у Адранима надомак Краљева, обишао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић са директором Коридора Србије Александром Антићем и градоначелницима Краљева и Чачка др Предрагом Терзићем и Милуном Тодоровићем.

Министар је истакао да је Моравски коридор у овом тренутку највеће градилиште у Републици Србији, на коме, од Појата до Прељине, ради више од 2.600 радника, а очекује се да ће крајем априла бити и око 4.000. Како је навео, на секцији коју су обишли, у тешким временским условима, чак и по снегу, ради 850 радника.

„То су резултати и достигнућа о којима нисмо могли да сањамо пре неколико година. За мање од годину и по дана Kраљево и Чачак ће бити повезани најквалитетнијим ауто-путем у Југоисточној Европи“, нагласио је министар додајући да Чачак, који је био највећи саобраћајни проблем у западној Србији, са изградњом овог дела Моравског коридора, постаје озбиљно саобраћајно чвориште.

„Причамо о најквалитетнијем ауто-путу који заобилази Чачак, што омогућава да се квалитетно урбанистички развија, да се смањи аерозагађење, да се отвори једна потпуно нова перспектива“, појаснио је Момировић, уз напомену да ће исто осетити и Kраљево – са модерним аеродромом, када буде стављен у потпуну функцију, са најмодернији ауто-путем, али и сви градови и општине од Прељине до Појата – и Врњачка Бања, Трстеник, Варварин, Ћићевац, Kрушевац.

„Поносан сам на све што смо урадили“, казао је Момировић истичући да се код нас гради десет ауто-путева, да „градимо више километара ауто-путева него све земље око нас заједно“, а све у циљу да „људи остану овде, да би се вратили, да би постојеће компаније имале бољу перспективу, нови инвеститори дошли“.

Директор Коридора Србије Александар Антић је истакао да се, паралелно са изградњом 30,6 километара ауто-пута од Kраљева до Чачка, ради хидротехничко уређење Западне Мораве у дужини од готово 27 километара, чиме се решава читав низ проблема са којима се годинама суочавао овај крај.

„Трајно ћемо уредити Западну Мораву и она се више никад неће изливати и правити проблеме локалном становништву. Радимо са више од 300 јединица механизације, радимо на пет мостова, на једном надвожњаку и два подвожњака. Надвожњак у зони петље Адрани биће дугачак 200 метара, а одлагалиште Адрани ће, чим се буду стекли услови, прерасти у камп нашег главног извођача „Бехтел Енка“. На површини од 15 хектара ће бити велики градилишни камп који ће, по завршетку ових радова, остати граду Kраљеву као локација за развој индустријске зоне“, поручио је Антић.

Он је нагласио да се веома интензивно и квалитетно ради на најбољем и најмодернијем ауто-путу који Србија има, који ће бити у потпуности уређен по највишим светским стандардима, са дигитализованом компонентом и свим сегментима безбедности саобраћаја.

Према речима градоначелника Чачка Милуна Тодоровића, ово је још један велики дан у историји Западне Србије – за Чачак и Kраљево, али и сва околна места, „дан који представља будућност, опстанак и останак младих људи у овом делу централне и западне Србије“. Како је изјавио, град Чачак постаје велико чвориште за друмски саобраћај, што гарантује бољи живот, останак младих, али и повратак оних који су отишли пут Европе и света. Како је истакао, Краљево и Чачак ће бити свега петнаестак минута удаљени.

Градоначелник Краљева др Предраг Терзић је подсетио на то да је до пре само три-четири године Ибарском магистралом било потребно три сата од Краљева до Београда, а данас, са завршетком „Милоша Великог“ два, а „када коначно буде завршен ауто-пут који од Чачка, преко Kраљева, Врњачке Бање и Трстеника, води до Ћићевца, популарни Моравски коридор, биће неопходно свега сат и двадесет минута.“

„Ово је доказ колико се наша земља из дана у дан развија, колико се гради и колико се у Србији данас боље живи у односу на период од пре неколико година“, казао је Терзић.

Како је појаснио, изградњом Моравског коридора, преко Прељине и ауто-пута „Милош Велики“, бићемо спојени са Београдом, Новим Садом, са средњом и западном Европом, а преко Ћићевца, Ниша и Северне Македоније са Грчком, преко Бугарске са Турском. Тако ће Kраљево бити повезано са свим важним саобраћајницама у Европи, а преко Чачка и са Црном Гором и са Републиком Српском, и на тај начин цео овај део Србије, који је деценијама био запостављан, постаће једно велико и значајно чвориште.

Терзић је истакао да изградња ауто-путева доприноси и развоју индустрије и отварању нових фабрика. Како је подсетио, у Kраљеву се у претходних пет година запослило чак 7.000 радника, а изградњом Моравског коридора биће омогућено отварање и нових фабрика и нових индустријских зона.

„Сарадња са Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, са Коридорима Србије, све време била је на изузетно високом нивоу“, рекао је градоначелник Краљева захваливши министру Момировићу и директору Антићу који су „услишили већину жеља мештана кроз чија места пролази Моравски коридор, омогућили нам да, у складу са захтевима грађана, прилагођавамо пројекте, што је веома значајно за ово место“.

„Пут значи живот и грађани Краљева ће за само годину и по видети шта значи нов и модеран ауто-пут“, поручио је Терзић.

Моравски коридор повезује централне делове Србије са два најважнија путна правца – Коридорима 10 и 11. Ова саобраћајница ће повезати сва већа насеља централне Србије између Појата и Чачка – Ћићевац, Сталаћ, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево и Чачак, где живи око пола милиона становника. Моравски коридор ће бити први дигитални ауто-пут у Србији. Укупна дужина износи 112 километара и обухвата три деонице: Појате – Крушевац (27,8 километара), Крушевац – Адрани (53,8 километара), Адрани – Прељина (30,6 километара).