Удружење за међународни друмски транспорт путника и робе МДТ СИСТЕМ из Краљева, у оквиру обележавања славе Удружења – Свете Петке, организовало је, на Тргу српских ратника у Краљеву, традиционални пословни сајам. Бројни превозници и најзначајнији представници транспортног саобраћаја, на сајму посвећеном међународном друмском саобраћају, поред модерних камиона, изложили су и неопходну пратећу опрему.

Према речима председника Удружења Предрага Ђуровића, Удружење, које славу прославља сваке године у другом граду, овогодишњу – четрнаесту,  прославља у Краљеву, где је 2009. године и основано. Он је захвалио Граду Краљеву, Полицијској управи и свима који су допринели овогодишњем обележавању славе и организацији Сајма.

„МДТ СИСТЕМ је добровољно, невладино и непрофитно удружење привредника који послују у области превоза у међународном друмском саобраћају. Броји више од 500 чланова – транспортних компанија, који имају више од 2.500 комерцијалних возила и запошљавају више од 5.000 радника“, каже Ђуровић, напомињући да Удружење има своје представнике у радним групама у разним министарствима, који учествују у њиховом раду и обезбеђивању бољих услова за превознике у Србији.

Сајам је посетио и градоначелник града Краљева др Предраг Терзић.

„Аутопревозници годинама запошљавају велики број људи са подручја Kраљева, али и читаве Србије, и превозе робу унутар наше земље, али и у иностранство. Они извозе све што се у Србији и у Kраљеву произведе, а у нашу земљу увозе производе из других земаља у окружењу, али и из читаве Европе. Веома су значајни са аспекта запошљавања радне снаге и повећања бруто друштвеног производа, али у последњих неколико година имају проблем са недовољно радника. Србији недостају возачи, аутомеханичари, али, некако, повећањем зарада, успевају да дођу до тих дефицитарних занимања“, рекао је градоначелник и додао да се у Србији гради велики број ауто-путева, државних, али и локалних путева у сваком граду и општини у Србији.

„Већ крајем наредне године Краљевчани ће моћи да за свега сат и петнаест-двадесет минута стигну до Београда. До пре неколико година нам је било неопходно три-три и по сата да Ибарском магистралом стигнемо до Београда, а да не говорим колико је Ибарска магистрала била небезбедна. Ауто-путеви нам омогућавају да брже превеземо и људе и робу до Београда, средње и западне Европе, и то је јако важно. Изградњом путева успећемо да подигнемо нашу индустрију и то је оно што мора да буде циљ свих нас“, рекао је Терзић.

Поред Града Краљева, и Регионална привредна комора Моравичког и Рашког управног округа пружа велику помоћ Удружењу и сарађује са њим. Како истиче председник Коморе Звонко Туфегџић, у време короне, друмски превоз робе је био крвоток који је одржао наше фабрике.

„И сада, када је ситуација нормална, када фабрике раде, превозници су крвоток којим роба може да се креће и по Србији и широм Европе где они возе и Блиског истока. Комора им пружа помоћ приликом карнета који им олакшавају да пређу границе, обезбеде бржи транспорт и упосле и наше фабрике. Не можемо замислити фабрике без транспорта који обавља наше удружење, које је међу најјачима у Републици Србији“, рекао је Туфегџић пожелевши им да имају више посла и поручивши да ће се наћи начин да дођу до квалификоване радне снаге, што је тренутно највећи проблем наших превозника.

Према речима Милана Милашиновића, професор практичне наставе Машинске техничке школе „14. октобар“, они школују кадар за та дефицитарна занимања, а као вид практичне наставе, Сајам су посетили и ученици.

„Основни циљ је да упознамо ђаке са возилима, деловима, будући да имамо ученике који су више заинтересовани за поправку камиона и моторних возила. Имали смо смер аутомеханичар до пре две године, а од прошле године механичар моторних возила. Ученици су уписани по дуалу, интересовање за то занимање је баш велико“, каже Милашиновић.

Према подацима Националне службе за запошљавање, на евиденцији нема возача камиона, а и када се појаве, брзо нађу посао у својој струци.

Print Friendly, PDF & Email