Агенција за безбедност саобраћаја Републике Србије, у сарадњи са Саветом за безбедност саобраћаја на територији града Краљева, од 30. новембра до 2. децембра, у нашем граду, реализовала је кампање „Пажљиво са животима“ и „Гледај да те виде“. Кампање су реализоване на централном градском тргу, као и у прометним краљевачким улицама.
Као једна од најбољих превентивних мера за побољшање безбедности угрожених категорија у саобраћају – младих, старијих од 65 пешака, бициклиста, мотоциклиста, мопедиста, возача теретних и путничких аутомобила, јесте спровођење кампање како би се поменутим категоријама указало на најчешће грешке које праве у саобраћају и утицало на промену њихових погрешно формираних ставова везаних за безбедност у саобраћају. Едукација и превентивне мере које утичу на позитивна понашања учесника у саобраћају су активности које доприносе смањењу броја саобраћајних незгода.
Према речима промотера кампање, у циљу подизања свести о безбедности у саобраћају, разговарали су са свим грађанима јер су, заправо, у саобраћају учесници – сви. Како су истакли, сви треба да воде рачуна о својој, али и о безбедности других учесника у саобраћају.
Према подацима, више страдају млади возачи него стара лица, чешће се саобраћајне незгоде дешавају у сумрак него у свитање услед веће фреквенције, а најчешћи узрок саобраћајних незгода које се дешавају између 2.00 и 3.00 сата односно узрок сваке треће незгоде је конзумирање алкохола.
Подаци показују да млада лица чине око 19 процената погинулих, а сваког дана више од 1.000 младих људи, од 15 до 30 година, широм света губи живот у саобраћају. Не можемо заборавити ни старије учеснике, који чине 27 одсто погинулих, а сваки четврти погинули у саобраћајној незгоди је лице старије од 65 година. Од укупног броја погинулих пешака чак 50 процената су старија лица, док од укупног броја бициклиста старија лица чине 47 процената. Ова група, која представља 18 процената наше популације, заслужује посебну пажњу. Пешаци су најрањивија категорија учесника у саобраћају и чине око 25 одсто укупног броја погинулих лица у саобраћајним незгодама. Повећано учешће теретних возила на путевима има и бројне негативне последице – гужве на путевима, буку, загађење ваздуха, а пре свега њихово учешће у саобраћајним незгодама.
Друга кампања реализована у нашем граду „Гледај да те виде!“ усмерена је ка бициклистима. Слаба уочљивост бициклиста je посебан проблем у ноћним условима видљивости, посебно ако бицикл није опремљен одговарајућим светлима – бело светло на предњој страни и црвено на задњој, и ако бициклисти не носе светлу одећу односно одећу која има ретрорефлектујуће материјале.
Основни циљ кампање је смањење саобраћајних незгода у којима страдају стари и млади, као учесници у саобраћају у виду пешака, бициклиста, али и возача. Овај циљ се може достићи повећањем информисаности, као и променом ставова и понашања ове угрожене категорије учесника, тако да је битно да заједно подижемо свест о важности безбедности у саобраћају и да истакнемо да – видљиво je безбедно!