Агенција за безбедност саобраћаја Републике Србије реализује превентивну активност са циљем смањења страдања бициклиста, мопедиста и мотоциклиста као учесника у саобраћајним незгодама. Активност под слоганом „Гледај да те виде“, Агенција реализује у Београду, Панчеву, Кикинди, Сомбору и Краљеву, где јој је сарадник Савет за координацију послова безбедности саобраћаја града Краљева.

У оквиру кампање „Гледај да те виде“, представници Агенције су на  Тргу српских ратника у центру Краљева грађанима делили лед светла, звонца, прслуке, кациге, мајице и промотивно-едукативни материјал.

Према речима Ненада Марковића, из градског Савета за безбедност саобраћаја, жеља свих бициклиста и мотоциклиста јесте да буду видљиви возачима.

„Важно је да бициклисти и мотоциклисти јасно буду уочљиви и да их возачи путничких и теретних возила виде. А да би били виђени, једно од основних правила је да обуку жути флуоресцентни прслук – који се види и ноћу, а дању одудара од средине тако да возач може да их види крајичком ока“, каже Марковић.

Он истиче да је током прошле године било најмање погинулих на територији града Краљева откад се та статистика води.

„Нажалост, осам људи је изгубило живот, од тога двојица бициклиста. Озбиљан резултат, осам људи је много. Ниједно дете није изгубило живот дужи низ година, а ове године два детета су лакше повређена, нема ниједно теже повређено. Претходна најбоља година била је 2012“, каже Ненад Марковић и напомиње да, ако бициклисти немају или не користе бициклистичке стазе већ коловоз, њихов је метар од ивице коловоза гледано у правцу кретања са десне стране.

На краћим релацијама, употреба бицикла скраћује време путовања, а због лакоће паркирања има и додатну погодност. Правилна употреба бицикла и светло одбојног прслука у ноћним условима и условима смањене видљивости су нарочито битни како би се број незгода у којима учествују возачи бицикала смањио. Важан фактор који доприноси настанку саобраћајних незгода је лоша уочљивост. У зависности од доба дана – да ли је дан или ноћ, различита је и угроженост учесника у саобраћају. У ноћним условима возач аутомобила ће пре уочити пешака у тамној одећи него бициклисту у истој таквој одећи. У условима смањене видљивости и ноћу догађа се више саобраћајних незгода са погинулим лицима него дању. Ноћу се догоди скоро трећина саобраћајних незгода са тешко повређеним лицима. Такође, више саобраћајних незгода се догађа у сумрак него у свитање због већег броја бициклиста у касним послеподневним сатима односно раним вечерњим.